woensdag 5 september 2012

The Start of School



Op maandag 3 september, is het Autumn semester dan officieel begonnen op de Universiteit van Stockholm. Op deze dag had ik zelf geen lessen gepland staan en ben ik er weer op uit gegaan omdat het die dag super mooi weer was. 

Ik heb even de tijd genomen om wat foto's te maken van de omgeving, zodat jullie een indruk kunnen krijgen van de plek waar de universiteit zich bevind. 

Dit is het uitzicht vanuit mijn rechter raam, in de verte (het geronde gebouw) de sporthal van de universiteit

Hier is de foto dan ingezoomd, waar je de campus in het groen kunt zien liggen

Dit is de binnenplaats van mijn flatgebouw, ik woon als je het paadje links op de foto omhoog loopt aan de linker kant van dat gebouw.

Een overzicht van de studentencampus waar ik woon.

Het uitzicht als je het paadje naar beneden loopt richting campus.

Groot gebouw van Lappis dat in het zicht ligt en min of meer het boegbeeld van het complex is

Hier kan je dan het hele woongebied vanaf afstand zien, ik kwam vanuit een paadje tussen de bomen in het midden van de foto.

Dit is het pad richting campus, wederom in het groen

Een overzicht van Campus Frescatti, bij het rode puntje sta ik, vanuit daar kom ik dus aan op de campus. Het grote rechthoek links van het puntje is de sporthal die je op afstand kon zien. En de grootste blauwe vlek op dit plaatje, met nogal een aparte vorm is Södra Huset, het belangrijkste en grootste gebouw op Frescati.

Een blik naar links over de campus (Groen)

Een blik vooruit richting Södra Huset, weer voornamelijk groen...

En een blik naar rechts, richting metro station en weer is er veel groen te zien.. De foto moet je met een schuin hoofd bekijken, voor een of andere vage reden heeft mijn blog hem zo gedraaid terwijl hij niet zo is gemaakt en ik krijg hem ook niet zo, zoals het wel hoort.. dus dit zal het maar even moeten doen.
 Dat er zoveel natuur/groen rondom de universiteit van Stockholm ligt, is niet vreemd. Tenminste niet als je de reden daarvoor kent. De Universiteit is onderdeel van "Ekoparken" en grenst aan de rechterkant van de campus (als je het op een kaart zou zien) aan het nationaal stadspark van Stockholm. Dit park strekt zich vanuit Djurgarden in het centrum van Stockholm, langs de stad helemaal om hoog tot aan de universiteit. 

Dinsdag 4 september zou dan mijn eerste les gaan plaatsvinden, 't was pas geplanned om 2 uur 's middags, dus ik had mezelf royaal de tijd gegund in de ochtend. Tegen een uur of half 11, verscheen ik net wakker in pyjama achter mijn laptop, om in een ongelooflijk snel tempo wakker te worden..... 
In mijn mailbox vond ik namelijk het bericht dat mijn vak (eerste keus) was gecancelled die ochtend en dat ik was ingeschreven voor mijn tweede keus, waarvan de les om 12 uur zou aanvangen, wat 11.30 de bus betekende.....
Hals over kop uit mijn stoel strompelend heb ik in sneltrein tempo mijn ontbijt gegeten en mezelf toonbaar gemaakt en mezelf verkast naar Kraftriket, zoals ik eerder heb aangewezen een campus ten zuiden van de grote campus. 

Geen paniek! Ik was op tijd, wel zonder boeken maar dat moest voor deze keer dan maar. Dit bleek ook geen probleem te zijn, want ik zag niemand in de les met een boek. Om 12 uur begon dan mijn nieuwe vak: Fashion Marketing. Voordat iedereen denkt dat ik me ga bezig houden met kleren ontwerpen en catwalks, Jammerrrr... het gaat om iets meer dan alleen dat! Ik heb pas 2 uur les gehad maar het is me meer dan duidelijk dat het concept iets breder is dan alleen maar dat. Aan het eind van de les heb ik dan ook mijn boeken geregeld, ze zijn niet zo heel dik, totaal van 400 pagina's - ik heb wel eens meer doorgewerkt dus ik kijk er niet tegen op.


Lesboeken voor deze periode.
Verder ben ik nog een keer Stockholm centrum in geweest om mijn sportschoenen uiteindelijk te scoren.. en ik was mezelf niet als ik ze niet weer in de uitverkoop had gescored :P! weer 300 kronen in mijn zak gestoken en een net paar sportschoenen aan mijn eigendom toegevoegd.


Iets anders wat ik ook maar tegelijk heb geregeld, kwam meer omdat ik mezelf weer ergens had in geholpen zonder er verder over na te denken. Ik ga namelijk naar een feestje, in een fancy club in Stockholm, waar ik na de happening natuurlijk meer over zou vertellen. Maar natuurlijk, is Laura, die niet is ingesteld op feestjes en stappen tijdens het pakken van haar spullen haar handtas vergeten... Dus moest ik mezelf er maar toe zetten om een nieuwe uit te gaan zoeken, aangezien een sporttas naast een jurk en hoge hakken geen potje is.
Mijn nieuwe aanwinst...



Verder heb ik mezelf een plezier gedaan en mijn eigen eerste souvenir gekocht dat nu als versiering in mijn kamer dient. En ben ik weer bezig geweest met het schrijven van kaarten. Deze keer zijn er 3 gelukkige ontvangers, waarvan ik weet dat ze mijn blog lezen, dus ik zou zeggen houd de deurmat in de gaten ze komen eraan!



Bij wie oh wie zouden ze gaan aankomen...

Mijn eerste souvenir!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten