vrijdag 17 augustus 2012

Life @ Home

Net zoals dat het leven op school doorgaat, gaat natuurlijk ook het leven thuis in huize Agnvall gewoon door. 

Mijn dagelijkse routine is als volgt: ik kom rond 8.30-9.00 uit bed en ga genieten van mijn ontbijtje (waarvan al eerder een foto heeft gestaan op FB). Ik ben werkelijk verzot op het brood :P! & dit is tot nu toe de beste sinaasappelsap in Zweden => Bravo! Daarna ga ik meestal nog een beetje aan school werken, bloggen of een beetje zweedse tv kijken om mijn zweedse hersenhelft actief te houden. Tegen 11.30 is het tijd voor mij om aan mijn 20 minuten lopen richting bushalte te beginnen. De omgeving waar ik dan doorheen loop ziet er voornamelijk als volgt uit.



Als ik tegen vier uur uit school kom, betekent dat een estimated time of arrival at home van ongeveer half 6. Dan is het vrijwel meteen tijd om te eten!! Afgelopen week was het tijd voor kroppkakor.. (wat niet zo'n groot succes was) dat is dus een van de zweedse gerechten die ik niet zo geweldig vond, kan ook te wijten zijn aan het feit dat deze pre-made waren i.p.v zelf gemaakt. Gegrillde kip! YUM!!!! Marcus zorgt namelijk ervoor dat alle filet van de botten is ontdaan voordat het op tafel komt. & stelletje gekken hierzo lusten het vel niet.. het meest knapperige, smaakvolle deel laten ze liggen. MAARRR niet getreurd, deste meer vel was er voor mij ^^!!!!!!!!!!! Donderdagen is zoals altijd pannenkoeken dag en gister heeft marcus pannekoek met nutella geprobeerd... erg lekker volgens hem, hij ging daarna alleen alsnog vrolijk verder met wat ik om heb gedoopt tot pannenkoekendrap van jam, slagroom en stukjes pannenkoek. Eerste dag van deze week heb ik trouwens een bij elkaar geraapt restjes diner gehad aangezien ik laat thuis was door de volksdans lessen op school& om jullie allemaal lekker te maken; JA daar zijn beelden van, JA daar zijn bewegende beelden van en NEE die gaat niemand te zien krijgen als ik erop sta :P!

Na het eten is het dan tijd om te wandelen met Trick. Door het op nog geen 5 minuten afstand bos. Bos links, bos rechts, bos overal pick a road and walk :P! 
&aangezien dit zweden is en ze nogal veel heuvels, stijle heuvels, hebben zijn mijn beenspieren aardig getrained in de afgelopen weken! Een impressie van de wandeling. 
 
Het kleine zwarte vlekje is Trick, hij is nogal over actief en barst van energie tijdens wandelingen. En dat maakt het nogal moeilijk om hem vast te leggen :P Links in beeld zijn Elin en Marcus natuurlijk :)!
De afgelopen week is in de achtertuin een agility-course opgezet, aangezien Trick word getrained voor zowel gehoorzaamheid als agility wedstrijden. Dit weekend gaan we kijken naar een wedstrijd in de vorige woonplaats van Elin&Marcus en ik ben super benieuwd want ik heb het nog nooit gezien! &Trick zal ook wel overexcited zijn, want waar een hondenwedstrijd is, zijn honden! En als het om agility gaat zijn er vaak heel veel Collie's/Bordercollie's/Sheltie's en dat zijn z'n beste vriendjes!! :P

&Ik weet dat iedereen heel nieuwsgierig is naar waar ik woon, maar ik ben van mening dat ze ook nog wel een beetje privacy mogen hebben... Hun huis is al heel makkelijk te vinden op googlemaps/streetview; Dragonvagen 9 Tyresö. Ik heb dan een paar foto´s gemaakt van waar ik mijn kamer heb ik het huis en daar zullen jullie het dan mee moeten doen :)!

Mijn Slaapkamer vanaf de gang

Mijn Slaapkamer, vanaf het Raam

Mijn Badkamer, met een drogende handdoek.

Mijn badkamer, met douche in beeld.

Dan heb ik ook nog even een foto gemaakt, eigenlijk speciaal voor mijn moeder. Voor de mensen die er nieuwsgierig naar zijn, ja ik was nog steeds en nee er is nog altijd niks fout gegaan! Tot mijn moeder kwam met de vraag: Waar droog jij je was? En ik antwoorde: in de "Droogkabine". Wat is een droogkabine... tjah.. zoals ik zei: een uit de kluiten gewassen koelkast met wasrekjes erin, en ja hij kan ook aan zodat het sneller gaat. Maar dat staat hij hier bijna nooit.
Dit is nou de famous "Droogkabine" en ja op dit moment is hij gevuld met mijn was! Overigens, strijkt de vrouw des huizes niet, dus ik heb mezelf voorgenomen dat ook niet te doen! De enige die een strijkijzer aanraakt in dit huis is Marcus, omdat hij zijn overhemden voor z´n werk ZELF strijkt. Hier kunnen een aantal nederlandse mannen nog wat van leren :P!!!! & ik denk dat ik het wel eens ben met dit beleid, mijn was komt nauwelijks gekreukt uit de wasmachine, nat ophangen even in shape trekken en klaar. Dus Dave, jij mag je overhemden later ook zelf strijken!
Om jullie dan ook een beetje te educaten over Zweedse cultuur: op de radio in de huurauto heb ik aantal zweedse nummers gehoord en eentje daarvan was wel leuk. Ik werd hieraan herinnerd toen Marcus dit was aan ´t zingen terwijl hij door het huis liep, na de titel hebben gevraagd weet ik nu ook hoe het heet en hier komt ie dan!
Vrij vertaald: Daar waar ik mijn hoed hang. Vrolijk en klinkt wel leuk, ik luister er voornamelijk naar om gewend te raken aan het tempo waarop zweden spreken. Ze slikken namelijk ook woorden en delen in die voor mij op dit moment nog essentieel zijn en een beetje zweedse muziek gaat me daar hopelijk bij helpen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten