zondag 5 augustus 2012

M'n Nieuwe Thuis :)!

Zoals de meeste van jullie wel mee hebben gekregen, woon ik sinds vrijdag avond (3/8) in Tyresö. Een plaatsje ten zuiden van Stockholm, vergeleken met de stad - in the middle of no where.

Voor Zweedse begrippen woon ik nu in een vila met twee verdiepingen. Anders dan in Nederlandse huizen zijn de grootste slaapkamer en badkamer op de begane grond. Ik slaap boven op een nog steeds redelijk grote kamer, en ik heb mijn eigen badkamer op de tweede verdieping. 

Het ligt op een heuvel en is omringd door bos, er is ook een hond(je) in huis genaamd Trick en er word dus regelmatig met hem door het bos gelopen. En zoals het in Zweden bijna standaard is er ook veel water, en dus veel meren. Wat best mooie omgeving is om in te lopen.

Wat eten betreft, gaat het (voor mijn doen) heel goed! Tot nu toe hebben we 2x gebarbequed. Gister hadden we Hasselback potoes erbij en ik moet zeggen dat was erg lekker. (voor degene die zich afvraagd wat het is: https://www.google.com/search?q=hasselback+potato&hl=en&client=firefox-a&hs=fhK&sa=X&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=imvnse&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=xFUeUNaQHO-N4gTJx4DIBg&ved=0CHkQsAQ&biw=1366&bih=664)


Vanavond gaan we aan Chicken Fajitas! & morgen voor het eerst naar school vanaf hier, het is een aardig stukje, maar niet ingewikkeld :)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten